Od sledeće godine drugačija pravila oko naplate putarina, uvodi se jedna novina
![putarina](https://bizportal.rs/wp-content/uploads/2024/03/Putarina.jpg)
Foto: Shutterstock
Vesić je naveo da će biti formirano posebno preduzeće koje će baviti samo naplatom putarine.
– Putarina se po našem zakonu sada naplaćuje samo na auto-putevima. Već do 2026. godine imaćemo završenih skoro 180 kilometara brzih saobraćajnica pa će početi naplata i njihovog korišćenja, ali ne preko rampi, već satelitskim praćenjem vozila. Cena putarine na brzoj saobraćajnici ne može da bude ista kao na auto-putu ali će se korišćenje naplaćivati – rekao je Vesić za Blumberg Adriju.
Na pitanje zašto se osniva posebno preduzeće za naplatu putarine, odgovorio je da se očekuje da, sa naplatom putarine na auto-putevima, brzim saobraćajnicama i najvećim šleperima na pojedinim magistralnim pravcima, iznos bude oko tri puta veći, nego ove godine kada se očekuje više od 40 milijardi dinara prihoda, a takav posao prevazilazi kapacitete „Puteva Srbije“.
Srpsko nebo dobilo je dve nove ruske letelice, a potvrđen je još jedan uspeh naše zemlje
Ministar je ukazao i na potrebnu reorganizaciju putarskih firmi, kako bi se jedna bavila samo auto-putevima, druga svim ostalim putevima i posebna koja će naplaćivati putarinu.
Upitan kada će država prestati da subvencioniše „Puteve Srbije“, s obzirom na prihod od naplate putarine, koji je godišnje oko 33,7 milijardi dinara, ministar je pojasnio da se putevi ne mogu rekonstruisati samo iz tog izvora, budući da je u Srbiji oko 6.000 kilometara magistralnih puteva koje treba da se rekonstruišu, od 15.000 kilometara koliko ih je ukupno.
![saobraćajnicu](https://bizportal.rs/wp-content/uploads/2024/06/auto-put.jpg)
Zato, dodaje, država ima obavezu da ulaže u putnu infrastrukturu, ali i napominje da to nisu klasične subvencije, jer se ta sredstva koriste za rekonstrukciju puteva, a ne za plate, prenosi Blic.
Kada je reč o zajedničkim tagovima sa zemljama u okruženju, Crnom Gorom, Hrvatskom i Grčkom, koji nisu proradili u skladu sa najavama, Vesić je rekao da se to nije dogodilo zato što su davali nerealna obećanja i zbog nerada pojedinih koji su u „Putevima Srbije“ zaduženi za primenu sistema jedinstvene naplate putarine.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.
VREMENSKA PROGNOZA
![](https://openweathermap.org/img/wn/04n@2x.png)
Beograd
![](https://openweathermap.org/img/wn/04n@2x.png)
Novi sad
Kursna lista
Kriptovalute
![](https://assets.coincap.io/assets/icons/btc@2x.png)
![](https://assets.coincap.io/assets/icons/eth@2x.png)
![](https://assets.coincap.io/assets/icons/usdt@2x.png)
![](https://assets.coincap.io/assets/icons/bnb@2x.png)
![](https://assets.coincap.io/assets/icons/sol@2x.png)
![](https://assets.coincap.io/assets/icons/usdc@2x.png)
![](https://assets.coincap.io/assets/icons/xrp@2x.png)
![](https://assets.coincap.io/assets/icons/doge@2x.png)