Od Beograda do Niša za tačno 100 minuta – poznat je datum početka izgradnje
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je juče da početkom juna počinje izgradnja železničke obilaznice oko Niša i najavio da će 1. jula biti pušten u saobraćaj novi terminal na niškom aerodromu „Konstantin Veliki“.
Vesić je rekao da će ovaj aerodrom imati kapacitet za više od milion i po putnika godišnje.
Prema njegovim rečima, do kraja jula biće završena brza pruga od Novog Sada do Subotice, što će uz 76 kilometara između Beograda i Novog Sada, ukupno biti 184 kilometara brze pruge, piše Tanjug.
Osim toga, nadam se da će do kraja ove godine, a početkom sledeće sigurno, početi radovi na 230 kilometara dugoj brzoj pruzi između Beograda i Niša, što radimo zajedno sa našim partnerima iz Evropske unije (EU) i za šta je obezbeđeno 2,75 milijardi evra od čega je 610 miliona evra granta, odnosno direktne pomoći EU, rekao je on.
Od Beograda do Niša za 100 minuta
Pojasnio je da se radi druga i treća deonica te pruge, kako bi do 2028. godine imali brzu prugu između Beograda i Niša i tada će se između ta dva grada putovati tačno sto minuta.
Dodao je da će se između Beograda i Subotice brzom prugom putovati već od kraja ove godine 80 minuta, a da će Mađarska završiti svojih 166 kilometara brze pruge od srpsko-mađarske granice do Budimpešte tako da će se, kako je rekao, između Beograda i Budimpešte putovati dva sata i 45 minuta, a između Niša i Budimpešte oko četiri sata.
Govoreći o izgradnji pruga naveo je da se već gradi deonica pruge Niš-Brestovac, a da će se rekonstruisati pruga od Brestovca do Preševa, što je granica Srbije sa Severnom Makedonijom, te da će se raditi i dodatnih 50 kilometara do Skoplja.
Naši grčki prijatelji trenutno rade projekat za brzu prugu od Soluna do Idomenija dužine 76 kilometara, a već rekonstruišu prugu od Atine do Soluna, rekao je Vesić i dodao da će se Niš naći na najdužoj brzoj pruzi u Evropi čija je dužina 1.521 kilometar, od Budimpešte do Atine.
Ocenio je da će to promeniti život građana Niša u smislu bolje povezanosti i da će u tom gradu moći da se otvore intermodalni terminali za pretovar robe i da će se Niš nalaziti na najvažnijem železničkom koridoru u ovom delu Evrope što, dodao je, znači više investicija i bolji život za Nišlije.
Izgradnja novog mosta
Vesić je naglasio da se dosta gradi i u Vojvodini, pa se osim pruge do Subotice, u glavnom gradu pokrajine Novom Sadu grade dva mosta, a gradiće se još jedan.
Istakao je da se gradi auto-put Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, kao i da će Fruškogorski koridor biti završen 2026. godine.
„Tunel Iriški venac dužine 3,5 km koji se gradi na Fruškogorskom koridoru, a koji je najduži u Srbiji, smanjiće dužinu vožnje kroz zaštićeno područje Fruška Gora sa 20 na pet minuta“, istakao je on.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.