PRVI DIGITALNI AUTO-PUT U SRBIJI Predsednik Vučić na otvaranju Moravskog koridora
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić prisustvuje danas otvaranju deonice Moravskog koridora od Pojata do Makrešana. Saobraćajnica je projektovana za brzine do 130 kilometara na sat i biće prvi domaći digitalni autoput.
Moravski koridor povezaće okruge – Rasinski, Raški i Moravički. U njima živi oko pola miliona stanovnika. Trenutno se radi u sva tri sektora, a prva deonica tog velikog infrastrukturnog projekta od Pojata do Makrešana je završena i u 11 sati biće svečano otvorena.
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić stigao je na prvu tačku te deonice, kod naplatne rampe Ćićevac.
Vučić je tu započeo radni sastanak sa premijerkom Anom Brnabić i ministrima u Vladi, sa izvodjačima radova, direktorom „Koridora Srbije“ Aleksandom Antićem i direktorom „Puteva Srbije“ Zoranom Drobnjakom.
Nakon sastanka, predsednik i članovi Vlade panoramskim autobusom proći će deonicu koja je završena u dužini od 16,8 km, između Pojata i Makrešana.
Otvaranju deonice Pojate – Makrešane prisustvuje i američki ambasador u Srbiji Kristofer Hil.
Sve je spremno za otvaranje Moravskog koridora, postavljena je signalizacija. Projektovana brzina je 130 kilometara na čas. Odmah posle ceremonije otvaranja, biće uspostavljen saobraćaj.
*Prva deonica Moravskog koridora od Pojata do Makrešana duga je 16,9 kilometara, a do oktobra bi trebalo da bude završeno dodatnih 10,7 kilometra do Koševa, čime će Kruševac biti povezan sa auto-putem.
To je prva „pametna“ saobraćajnica u našoj zemlji, izgrađena sa kompletnom optičkom infrastrukturom. Moravski koridor, od Pojata do Preljine, biće najmoderniji i najširi autoput u Srbiji, pošto će biti širi od postojećih auto-puteva za ukupno 1,6 metara.
Gradnja Moravskog koridora u dužini od 112 kilometara počela je u decembru 2019. godine.
Radove izvodi konzorcijum američke kompanije Behtel i turske Enka, a ugovor je vredan blizu 800 miliona evra.
Moravski koridor će povezati tri okruga – Rasinski, Raški i Moravički sa koridorima 10 i 11, odnosno sa auto-putem Beograd – Niš i auto-putem „Miloš Veliki“.
Ta saobraćajnica povezaće sve veće gradove centralne Srbije gde živi više od pola miliona ljudi: Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac.
Takođe, Moravski koridor će trajno rešiti pitanje poplava, pošto će biti regulisani tokovi reka u ovom delu Srbije, a pre svega Južne i Zapadne Morave.
Najsavremeniji auto-put biće izgrađen „na tri Morave“ i u okviru projekta biće regulisana rečna korita u dužini od 68 kilometara.
Moravski koridor čine tri deonice: Pojate – Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac – Adrani u dužini od 53,88 kilometara i Adrani – Mrčajevci – Preljina dužine 30,66 kilometara.
Auto-put se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas, a imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust. Saobraćajnica je projektovana za brzine do 130 kilometara na sat i biće prvi domaći digitalni autoput.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.