VOŽNJA NA REZERVI NIJE PAMETNA Bolje da sipate malo goriva, nego da završite kod majstora – skupo će da vas košta
Mnogi taktiziraju s punjenjem goriva, čeka se poslednji trenutak, a neretko se ide i dalje od toga. Pojedini vozi se na rezervi, s uključenom žutom lampicom, gotovo do poslednje kapi goriva. Da li je to dobro za automobil? Mnogo se pisalo o ovoj temi, a evo i nekih novih saznanja.
– Apsolutno bi trebalo izbegavati vožnju sa rezervoarom koji je gotovo prazan. To može dovesti do skupih oštećenja sistema ubrizgavanja goriva – upozorava Hans-Ulrich Sander, stručnjak za motorna vozila u nemačkoj organizaciji TÜV Rheinland.
Kod starijih vozila, rad s minimalnom količinom goriva i gašenje motora zbog iscrpljivanja i poslednje kapi goriva je često rezultirao oštećenjem sistema goriva. Pokvarene pumpe za ubrizgavanje nisu bile neuobičajene, objašnjava stručnjak za vozila Torsten Hesse iz TÜV-a Thüringen. Gašenje motora zbog manjka goriva moglo je da rezultira i kvarom motora, navodi Revija HAK.
Kod starijih dizelaša s mehaničkim ubrizgavanjem, vožnja u rezervi je relativno bezbolna. Čak ni moderni motori više nisu toliko ranjivi nakon što se rezervoar isprazni, tvrde proizvođači. Ipak, stručnjaci savetuju da se rezerva ne iscrpi u potpunosti. Uprkos korišćenju filtera za gorivo, čestice prljavštine koje se talože u gorivu mogu da budu usisane kada se iscrpljuju poslednje zalihe iz rezervoara. Čisto sagorevanje goriva tada više nije zagarantovano.
Ako je rezervoar prazan, prvo morate napuniti dizel gorivo ili benzin. Međutim, može proći nekoliko pokušaja paljenja pre ponovnog pokretanja motora.
Na listi od najgorih pet automobila sa najmanjom kilometražom na rezervi su sledeći:
KIA – nisu prezerano pouzdani kada je u pitanju autnomija u Južnoj Koreji, bar ne u redovima onog „manjeg“ predstavnika auto-industrije ove zemlje. KIA ima prosečnu autonomiju 74,1 km, a nizak prosek umnogome „duguje“ modelu Picanto koji može da pređe samo 51,7 km na rezervi.
Mitsubishi – još više ćete se unesrećiti sa rezervom ako ste vlasnik ove japanske marke. Njeni modeli u proseku imaju domet od 71,6 kilometara.
Porsche – ako ste za volanom 911 lako ćete biti najbrži na putu, ali ako vam se upali lampica, brzo potražite najbližu pumpu. Prosek ove marke je 70,2 km.
FIAT – s obzirom da ga uglavnom kupuje radnička klasa, ako to i dalje postoji, očekivalo bi se od italijanskog giganta da je pouzdan u ovom segmentu.
Međutim, FIAT automobili u proseku imaju autonomiju od svega 66,7 km sa gorivom na rezervi. Taj prosek na dole posebno „vuče“ popularni gradski model 500, koji ima domet od svega 59,7 km.
MINI – ako ste slabi sa živcima, a često vam se pali lampica, poslednji automobil koji želite da imate je MINI. Popularni engleski proizvođač vam omogućava samo 60,38 km na „rezervi“.