POLOVNI KAMIONI JOŠ SKUPLJI Prosečno vozilo sa prikolicom minimum 50.000 evra
Polovni kamioni poskupeli su u odnosu na prethodnu godinu.
S tim da kamioni imaju najviše udela u emitovanju štetnih gasova, a elektrifikacija svih vozila je ogroman projekat koji se tiče celog sveta. Auto-industrije su ozbiljno shvatile zadatak, ali elektrifikacija kamiona će, po svemu sudeći, biti problematična.
Prema rečima Milenka Nikolića iz firme Glacier u Šimanovcima, koja se bavi i prodajom polovnih kamiona, elektrifikacija u ovom delu industrije vozila nije ni blizu onoga što se očekuje.
-Trenutno smo jako daleko i od elektrifikacije automobila, a kamoli kamiona. Primera radi, nismo još uvek uvezli nijedan hibridni kamion, što dosta govori o stanju na tržištu. Potražnja za električnim kamionima u Srbiji ne postoji, pa samim tim ni ponuda. Ima pojedinih firmi koje su prepoznale ovo pitanje, pa uvoze kamione na metan, ali to je u mnogo manjoj meri, većina se još uvek drži dizela-kaže naš sagovornik.
Za razliku od automobila, kamioni su uglavnom skuplji i njihova cena zavisi od više faktora – brend, klasa, ili kod polovnih – kilometraža.
-Imamo razne tipove polovnih kamiona, pa su samim tim i cene različite. Najviše se traže tegljači – kiper polu-prikolice. Prosečna cena tegljača iznosi oko 35.000 evra i kad na nju dodamo i prosečnu cenu prikolice od oko 20.000 evra, to je ukupno oko 55.000 evra-kaže Nikolić.
S obzirom na protekle tri godine, kada se tržište vozila dosta promenilo, odnosno doživelo razne turbulencije, na tržištu polovnih kamiona situacija je relativno stabilna.
-Godišnje uvezemo i prodamo između 300 i 400 jedinica. Nije se ništa drastično promenilo, potražnje i dalje ima. Jedino su procedure oko uvoza postale malo komplikovanije, jer su se ranije neka dokumenta lakše dobijala-objašnjava naš sagovornik.
Potražnja za polovnim kamionima – tegljačima, nije pala iako su, prema tvrdnjama Nikolića, cene u protekle tri godine više za 30 odsto.
-Meni kao prodavcu najteže je da nađem kvalitetnije kamione. Rokovi isporuke su pomereni, ali prodaja nije u padu. Kamione najviše kupju kompanije, dok fizička lica to čine znatno manje, otprilike pet odsto- ističe Nikolić.
Sa Euro 5 na Euro 6 kamione
Energija Balkana piše da će ovo biti poslednja godina u kojoj je predviđen veći broj prevoznih dozvola za makedonske kamione Euro 5 koji voze do Nemačke. Od sledeće godine dozvole za krstarenje nemačkim auto-putevima dobijaće samo vozila standarda Euro 6. Sve to u cilju smanjenja zagađenja i očuvanja životne sredine.
Milenko Nikolić nije mogao da precizira da li će se i u Srbiji nešto menjati po ovom pitanju u narednoj godini, ali kaže da za dobijanje međunarodne dozvole postoje određena pravila.
-U našoj praksi, da biste mogli da dobijete međunarodnu dozvolu za rad u svojoj floti kamiona morate imati minimum dva tegljača standarda Euro 6, a da li će se tu nešto menjati sledeće godine ne mogu da vam kažem. Pritom na tržištu ima priličan broj Euro 5 tegljača, te ljudi gledaju da ih zamene baš zbog neophodnih dozvola. Vozači kamiona i njihovi poslodavci idu u korak s vremenom i bitno je da u svom voznom parku imaju kamione novije proizvodnje, sa manjom kilometražom, i da zadovolje određene norme- kaže sagovornik.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.