PALI SE I LAMPICA NA TABLI Ukoliko primetite curenje tečnosti po točkovima to je znak za automehaničara
Kočiona tečnost je deo hidrauličnog sastava koji se brine da kočnice u automobilu savršeno funkcionišu. Na svaki pritisak pedale kočnice tečnost pod visokim pritiskom osigurava da mehaničke komponente zakoče automobil. Svaki pad pritiska ili curenja negativno će uticati na funkcionalnost kočenja.
Dođe li do curenja, verovatno će se upaliti kontrolna lampica kočnica na instrumentnoj ploči.
Osećaj na pedali kočnice može biti poput onog kao da gazite sunđer, a može se dogoditi, kad je pritisnete, da se ne vrati u početni položaj. Najteži simptom je automobil koji uopšte ne koči, ali on ne bi trebao da se pojavi pre navedenih simptoma. Zato je u slučaju prvih problema najbolje da odmah krenete kod automehaničara.
Curenje može da poremeti rad ABS sistema ukoliko se ne reši na vremena.
Vidite li curenje tečnost iz vašeg automobila, a posebno u blizini točka, to je razlog za zabrinutost. Odmah proverite nivo tečnosti u posudici koja se nalazi ispod poklopca motora.
Curenje može nastati u glavnom cilindru kočnice (on povećava pritisak tečnosti zavisno od pritiska pedale), u samim crevima (krutim i elastičnim), ali i čeljusti prednjih kočnica, cilindru bubnja ili čeljusti zadnje kočnice.