Prošle godine je registrovano 9,26 miliona putničkih automobila, 4,6 odsto manje od ionako slabe 2021. i manje automobila nego u bilo kom trenutku od 1993. godine.
Brojke iz decembra su bile malo svetlije, kada je prodaja porasla 12,8 odsto na 896.967.
U Nemačkoj je istek subvencija za plagin hibride krajem godine i pad premija za kupovinu automobila na baterije pogurao prodaju u decembru.
Od najvećih tržišta automobila u EU-u, registracije automobila su u celoj godini blago porasle samo u Nemačkoj s rastom od 1,1 odsto, dok je Italija pokazala pad od 9,7 odsto, a prodaja automobila u Španiji je pala godišnje za 5,4 odsto, piše Seebiz.
Proizvođači automobila u Evropi su se požalili pre svega na nedovoljno snabdevanje delovima, uključujući elektronske čipove.
Tržišni lider u EU i dalje je Volkswagen s nešto više od milion prodatih automobila.
S oko 2,3 miliona automobila, VW grupa kao celina je takođe bila ispred Pežoa, Fijata i Opela, matičnog Stelantisa (1,8 miliona automobila). Grupa Reno se našla na trećem mestu s nešto manje od 985.000 automobila. BMW i sve njegove marke su registrovale 624.940 novih vozila, a Mercedes-Benz 549.023.