OŠTAR PAD PRODAJE Čak 60 odsto manje kupljenih automobila u Rusiji
Prodaja novih putničkih automobila u Rusiji u 2022. godini pala je za 59 odsto u odnosu na prethodnu godinu – na 626,3 hiljade jedinica, saopštila je analitička agencija Avtostat.
– Za celu prošlu godinu Rusi su kupili 626.300 hiljade novih automobila, što je 59 odsto manje nego 2021. godine… Skoro 30 odsto ovog iznosa otpada na domaće brendove (29,4 odsto), od kojih su lavovski udeo bili automobili Lada. 2022., prodali su čak 174,7 hiljada jedinica, što je 27,9 odsto ukupnog tržišta, istakli su stručnjaci i dodali da je statistika pripremljena na osnovu podataka sistema elektronskih pasoša vozila.
Na drugom mestu su korejski brendovi, čiji je ukupan udeo u prodaji u Ruskoj Federaciji iznosio 19,5 odsto. Tako su uz domaću Ladu rangirane Kia (65,7 hiljada vozila) i Hjundai (54 hiljade vozila).
Prilično iza lidera u segmentu putnika bili su kineski proizvođači, čiji je ukupan udeo iznosio 19,2 odsto.
– S druge strane, oni su ispred „Evropljana“ koji zauzimaju 18,5 odsto na našem tržištu. Međutim, među markama, francuski Reno (40,8 hiljada primeraka) je na četvrtom mestu, a kineski Šeri (39,3 hiljade primeraka) – na petom, – navedeno u „Avtostatu“.
Udeo prodaje japanskih brendova na ruskom tržištu putničkih automobila u 2022. iznosio je 12,4 odsto, a preostalih 1 odsto tržišta pripada američkim brendovima, dodala je agencija.