Nemački gebiltzt.de objašnjava zašto je u kod njih došlo do opasnog presedana u kojem se mnogi vozači izvlače od plaćanja kazni i negativnih bodova. Savezne države poput Berlina i Saske više ne mogu da se izbore sa obradom svih slučajeva. To je pre svega zbog izmene Zakona o saobraćaju. Prekoračenje brzine se strože kažnjava, čak i za manje prekršaje. To znači mnogo više kazni i posla za sudije za prekršaje.
U mnogim kancelarijama postoji veliki manjak osoblja pa se svi slučajevi ne obrađuju na vreme i optužbe često zastarevaju.
Takođe, neke odluke Ustavnog suda otvorile su prostor žalbama vozača. Ustavni sud je 2020. godine odlučio da vozačima moraju da dozvole pristup neobrađenim podacima merenja, što povećava šanse za pronalaženje mogućih grešaka u merenju brzine. Zbog toga raste broj tužbi i slučajevi zastarevaju. Statistika iz jednog nemačkog okruga pokazuje da se izgledi za uspešnu žalbu povećaju. Broj uspešnih žalbi zbog prekršaja brzine u Čuksavenu porastao je sa 16,05 posto u 2019. na 28,57 posto u 2021. godini. To je samo jedan primer koji objašnjva šta se događa u celoj Nemačkoj.