IMATE LOŠ ZADAH? NIŠTA OD VOŽNJE Od sledećih saobraćajnih pravila zaplakaćete od smeha
Pre odlaska na putovanje u inostranstvo, u svakom slučaju poželjno je i neophodno proveriti saobraćajna pravila koja važe u svakoj od zemalja kroz koje nameravate da putujete, a da su neke zaista kao sa druge planete dokazuje i ova lista.
Naime, u većini slučajeva dovoljno je poštovati sva standardna saobraćajna pravila, ali je za neke od njih teško pripremiti se ako niste upoznati sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima zemlje kroz koju putujete. Pa počnimo redom…
Danska
Prema tamošnjem zakonu, pre pokretanja vozila, dužni ste da proverite prostor ispod poda automobila da biste se uverili da nema deteta koje je zaspalo, štiteći se od sunca ili kiše.
Alabama – SAD
Neverovatno zvuči član tamošnjeg Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima koji u jednom članu zabranjuje vožnju sa povezima na očima.
Ontario – Kanada
Prema lokalnom zakonu, svaki taksista može odbiti da primi putnika sa lošim zadahom u automobilu.
Kolorado – SAD
Jedan od drevnih saobraćajnih propisa zabranjuje nedeljom vožnju crnog automobila. Međutim, predstavnici zakona ovaj zakon ne sprovode u praksi, jer su svesni njegove apsurdnosti.
Nemačka
Tamošnji autoputevi su jedna od poslednjih oaza za ljubitelje automobila. Naime, na mnogim deonicama autoputa nema ograničenja brzine, pa je bezbednost svih učesnika u saobraćaju značajno ugrožena ukoliko ostanete bez goriva. Kazna za to je papreno skupa.
Tajland
Nudisti, žao nam je, ali sve dok ste za volanom morate biti potpuno obučeni. Tamošnji policajci ne tolerišu ni vožnju bez košulje, a kamoli potpunu golotinju.
Španija
Zabranjena je vožnja u cipelama sa visokom potpeticom i japankama. Ukoliko vozač nema adekvatnu obuću, preti mu kazna od 200 evra. Svi koji koriste dioptrijske naočare moraju stalno imati rezervne u automobilu.
Južnoafrička Republika
U Južnoafričkoj Republici, kao i u skoro celoj Africi, sasvim je normalno da se divlje životinje pojavljuju na putevima. U ovom slučaju je potrebno znatno smanjiti brzinu, do maksimalno 10 km/h, a ponekad i stati kako bi životinje mogle nesmetano da prođu. U suprotnom rizikujete ozbiljnu kaznu.
Singapur
Gotovo sav gradski saobraćaj u Singapuru je dizajniran tako da su vozila i pešaci fizički odvojeni različitim rutama. Bezbednost pešaka je za lokalne vlasti na prvom mestu, pa svako ko priđe pešaku automobilom na udaljenosti manjoj od 50 metara rizikuje kaznu.