ZA BEZBEDNOST VOZAČA Država besplatno deli 3.600 zaštitnih ramova za pet modela traktora
Agencija za bezbednost saobraćaja, Ministarstvo unutrašnjih poslova i Ministarstvo saobraćaja pokrenuli su akciju podele 3.600 zaštitnih ramova za traktore koji se najčešće koriste u Srbiji, a koji trenutno nemaju zaštitu. Oglas je već raspisan i trajaće do kraja novembra. Građani plaćaju samo administrativnu taksu od 900 dinara.
Konstruisan je univerzalni zaštitni ram za traktore IMT 533, IMT 539, IMT 540, IMT 542 i IMT 549, prenosi RTS.
Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović izjavio je da je javni poziv objavljen na sajtu agencije, a da je na adresu Agencije Bulevar Mihaila Pupina 2 potrebno poslati potvrdu da su izmirena sva poreska dugovanja, fotokopiju saobraćajne dozvole i fotografiju traktora.
U Srbiji postoji između 410.000 i 450.000 traktora, i većina ih je registrovana.
-Karakteristično je da u centralnoj, južnoj i istočnoj Srbiji svaki drugi nema zaštitni ram. Najčešće je reč o traktorima domaće proizvodnje IMT koji se koriste na njivama i šumama. Oni su u tom trenutku prodavani bez zaštitnih struktura, a najčešće se koriste u planinskim predelima i slabije su snage, do 40 kilovata- istakao je Stamatović.
Dodao je da će biti podeljeno 3.600 zaštitnih ramova, kao i da je plaćeno i atestno ispitivanje, dok građani plaćaju samo administrativnu taksu od 900 dinara.
Planirano je da se akcija organizuje i naredne dve godine, tako da ako neko ne dobije ove godine, moći će da dobije na nekom od narednih konkursa.
U poslednje tri godine na putevima je stradalo 78 vozača traktora, a van puteva 86 osoba. Stamatović ističe da u traktorima sme da se nalazi samo vozač, ne i putnici.
Podseća i da je neophodno da traktori na putevima koriste rotaciono svetlo, kao i tablu za obeležavanje sporih vozila. Agencija je pokrenula i akciju podele rotacionih svetala.
Ahahaha…“fotokopiju saobraćajne dozvole“. Koliki procenat po selima su registrovani traktori i zašto nisu?
Uglavnom stradaju na traktorima starije proizvodnje koji nisu imali zaštitu i takvi traktori uglavnom nisu registrovani.
Noviji traktori svakako imaju ram, ili kabinu, i veća je verovatnoća da su registrovani.
Dakle, šta je onda cilj ove “akcije“?