Šta najnovije Gugl istraživanje govori o vašem biznisu?
Svetske statistike kažu da 97 odsto internet korisnika pretražuje lokalne kompanije. Pored toga, 46 odsto svih Gugl pretraga se odnosi na lokalne informacije.
Taj podatak je utoliko bitniji ako znamo da Gugl drži preko 90 odsto svetskog tržišta veb pretraživača, dok u Srbiji zauzima 96,7 odsto (92,24 odsto na desktop računarima i 98,6 odsto na mobilnim uređajima).
Pritom, 72 odsto kupaca posle lokalne pretrage poseti prodavnicu koja je u krugu od osam kilometara od njihove trenutne lokacije. Takođe, nakon pretrage lokalnog preduzeća na mobilnom uređaju, 88 odsto kupaca će nazvati ili posetiti tu firmu u roku od 24 sata.
Po skorašnjem domaćem istraživanju četvrtina srpskih firmi nema poslovni veb sajt. U tome prednjače nove i male firme. Na primer, čak 75 odsto firmi starosti do jedne godine nema veb-sajt. Takođe, nema ga preko polovine preduzetnika. Najčešći razlog za neposedovanje sajta je da „nema potrebe“.
Ako se složimo da je sajt potreban, razmotrimo i šta treba ugraditi u njegov temelj, da bi on na najbolji mogući način obavio svoj posao. Naravno, reč je o internet domenu. Postavlja se pitanje koji – neko bi izabrao .com domen, što je u nekim situacijama ispravno, ali, pošto se radi o sajtu koji cilja lokalno srpsko tržište i do kog se dolazi kroz lokalnu pretragu, najbolji izbor je nacionalni .rs domen.
Razloga za to je više. Gugl i dalje tvrdi da u rezultatima lokalnih pretraga prednost daje veb sajtovima na lokalnim, nacionalnim domenima, kao što je .rs. To je najjači argument (po već spomenutom istraživanju s početka teksta najčešći razlog (65,8 odsto) za izbor .rs domena za veb sajt firme je „zbog geografskog prostora na koji asocira“). Takođe, sajtovi na .rs domenu se prepoznaju kao domaći, pravljeni namenski za domaćeg korisnika, što on na kraju i ceni.
Drugi razlozi izbora .rs domena ukljjučuju i: veći je izbor slobodnih domena; sve naknade se plaćaju u dinarima; komunikacija sa korisničkom podrškom je na srpskom jeziku; u slučaju bilo kakvog spora arbitraža je u Srbiji, prenosi B92.
Naravno, nije sve u domenu. Gugl koristi preko 200 parametara prilikom rangiranja sajtova, ali ako su dva sajta istog kvaliteta, jedan na .rs, a drugi na .com, Gugl će u svojim pretragama za upite iz Srbije favorizovati onaj koji je na .rs domenu. Dakle, ako ste na .rs, imate više šansi da Gugl prikaže baš vaš sajt internet korisnicima koji traže lokalne firme, a njih je 97 odsto. Pritom, ako ste im dovoljno blizu, 72 odsto onih koji su vas našli svratiće i do vaše prodavnice.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.
- Tagovi
- biznis
- Gugl
- istraživanje