Najluksuzniji brendovi sve više poskupljuju, a da li ima kupaca?
Naime, luksuzne modne kuće od 2019. godine povisile su cene svojih proizvoda u proseku za 33 odsto, što je činilo polovinu organskog rasta prodaje u industriji luksuzne robe. Šanel, drugi najveći luksuzni brend nakon Luj Vitona, izvestio je o rastu prodaje od 16 odsto prošle godine, na gotovo 20 milijardi dolara, što je dvostruko više u odnosu na prihod pre deset godina. Povećanja cena zaslužna su za više od polovine tog rasta.
I najodaniji kupci kritikuju cene
Kako troškovi života rastu širom sveta, kupci postaju izbirljiviji, što znači da bi se podizanje cena dugoročno moglo pokazati lošom strategijom. Šanelova dizajnerka Virdžinija Vard, koja je radila uz Karla Lagerfelda i nasledila ga nakon njegove smrti 2019, prošle nedelje odstupila je s pozicije, što je izazvalo zabrinutost za budućnost modne kuće, piše Rojters.
Poput mnogih drugih luksuznih brendova, Šanel je znatno podigao cene od pandemije. Njegova klasična preklopna torbica poskupela je dvostruko te sada dostiže cenu i preko 10.000 evra. Početkom ovog meseca Šanel je izjavio da se suočava s problemima zbog kojih moraju da dižu cene, prenosi Indeks.
– Čak i najodaniji obožavatelji Šanela kritikuju višegodišnji skok cena torbi – izjavila je Monika Arora, osnivačica modnog veba PurseBop.com. Investitori su se zapitali je li porast cena zapravo samo simptom nedostatka svežih ideja, a zbog čega raste i zabrinutost oko pada broja kupaca.
Rukovodioci luksuznih modnih kuća tek su nedavno priznali da postoji sve manje kupaca koji mogu da priušte sebi skupu odeću i modne dodatke. Finansijski direktor LVMH-a Žan-Žak Žijoni u aprilu je izjavio da kupac „mora da se prilagodi tom novom normalnom“ i dodao kako ona neće brzo proći.
– Iza podizanja cena uvek mora da postoji dobar razlog – izjavio je predsednik i izvršni direktor LVMH-a Bernar Arno još u januaru. – Proizvod mora opravdati to poskupljenje.
Dalja povećanja cena moglo bi biti teško opravdati. U retkom potezu, Šanelov suparnik Sen Loren je snizio cene malih torbi Loulou i klasičnog novčanika Cassandre. Guči je pak povećao broj izuzetno skupih proizvoda u svojoj ponudi. Istovremeno, nadaju se da će privući manje imućne kupce jednostavnim proizvodima poput čarapa, čije se cene kreću od oko 160 do 200 evra.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.