Kineski sajtovi za onlajn trgovinu isporuče 77 aviona – i to dnevno
![](https://bizportal.rs/wp-content/uploads/2024/05/Boing-777.jpg)
Foto: Shutterstock
Kineski sajtovi za onlajn trgovinu svakodnevno isporučuju 88 teretnih aviona tipa Boing 777 širom sveta. Velika količina pošiljki dovela je do naglog porasta cena avionskog teretnog prevoza, ali su, za sada, dve kompanije bile spremne da subvencionišu brzu dostavu zbog globalog širenja.
Pre devet meseci Najl van de Vouv koji prati avionske pošiljke širom sveta za kompaniju za logističku analitiku Kseneta, nikada nije čuo za Temu (platforma za onlajn trgovinu), piše Forbs.
Naizgled preko noći, kineski sajt za onlajn trgovinu Temu i njegov brzorastući konkurent Šein, postali su toliko popularni među američkim potrošačima da su podigli cene za brzu avionsku dostavu iz Kine, stvarajući krizu u teretnom saobraćaju koja menja globalne trgovačke rute za avioindustriju. Teretna industrija se trenutno bori da opstane.
– Prošle godine to niko nije očekivao – rekao je za Forbes de Vouv, glavni službenik za vazdušni saobraćaj.
– Njihove količine bi mogle da budu iste veličine kao i najveći špediter na svetu. Njihovi obimi su neverovatni.
U to vreme, kompanija je imala samo godinu i po dana. „Ovo je vrlo neobično“, rekao je. „Ne mogu da se setim ni jedne kompanije koja je imala toliku potražnju za robom. To je zastrašujući deo eksponencijalnog rasta“.
Temu uglavnom prodaje odeću i kućne potrepštine a Šein koji je izgradio svoj brend na brzoj modi, sada se proširio i na prodaju kućne tehnike, gedžeta i kuhinjskih alata.
![](https://bizportal.rs/wp-content/uploads/2024/01/Ebay.jpg)
Drugačiji su od ostalih trgovaca zato što prodaju proizvode koje direktno prave manje poznate kineske kompanije, umesto da prodaju američke brendove koji se proizvode u inostranstvu. Niska cena dolazi od odluke da robu šalju direktno od tih proizvođača, umesto da rade sa poznatim američkim brendovima koji nameću veće troškove, cene i kvalitet.
Pomenute kineske kompanije su postale toliko poznate da je emisija „Uživo subotom uveče“ u poslednjoj sezoni 18. maja ismevala izmišljenu kompaniju pod nazivom „Xiemu“.
Međutim, da bi isporučili proizvode kupcima u razumnom vremenskom roku, obe kompanije se u velikoj meri oslanjaju na avionski saobraćaj. Prema istraživanju Kargo Fekts Konsaltinga iz februara, Temu i Šein zajedno šalju oko 9.000 tona tereta širom sveta svakog dana, što je otprilike jednako 88 teretnih aviona tipa Boing 777 napunjenih do vrha. (Razmera je uporediva sa Amazonovom flotom Prajm Er, koja ima 86 aviona u upotrebi, prema Plenetspotersu).
To je podiglo cene do gotovo neviđenog nivoa. Prema najnovijim podacima kompanije Kseneta, „prosečna stopa“ za prevoz tereta u maju iz Kine u SAD sada iznosi oko 4,75 dolara po kilogramu, što je najviše od kraja prošle godine i suprotstavlja se tipično velikoj potražnji uoči praznične sezone. To je više nego duplo u odnosu na isti period 2019. godine, kada je cena bila 2,32 dolara po kilogramu.
Cene su još uvek niže od nedavnog vrhunca iz 2020. i 2021. godine, kada su dostigle čak 10 do 12 dolara po kilogramu. To je bila posledica pandemije koja je stvorila nestašice u lancu isporuke i snabdevanja širom sveta. Sada, analitičari kažu da je rast uglavnom rezultat samo dve kompanije: Temu i Šein.
Regionalno gledano, Korean Er je početkom ovog meseca saopštio da je ostvario 2,8 milijardi dolara prihoda tokom prvog kvartala 2024. godine, navodeći da je „potražnja za robom snažna“. To je 20 procenata više u odnosu na prethodnu godinu. Avio kompanija je dodala da će tokom drugog kvartala iskoristiti rastuću potražnju za onlajn trgovinom iz Kine, jačanjem partnerskih odnosa sa klijentima i alokacijom kapaciteta na ključnim rutama“.
![](https://bizportal.rs/wp-content/uploads/2022/11/shutterstock_2144499519.jpg)
– Šein i Temu imaju stalnu žeđ za avionskim transportom, što je neuporedivo sa bilo čim što smo ranije videli – napisala je analitičarka avionskog transporta Kseneta Venven Cang za Forbes.
Ovaj bum je čak uticao na globalnu rutu brodova. Temu je započeo nove pomorske i vazdušne rute preko Tajvana, Japana i Koreje ka SAD-u, „menjajući tradicionalne trgovinske obrasce“, prema izveštaju tajvanske brodarske kompanije Dimerko.
– Kao posledica toga, cene tereta sa ovih alternativnih ruta sada premašuju one iz kontinentalne Kine, što je neuobičajena pojava.
Prošlog ponedeljka, kineska vlada je trubila o novoj vazdušnoj liniji između južnog kineskog grada Džengdžoua i Dalasa i Atlante, koji „uglavnom služe za pošiljke prekogranične onlajn trgovine“.
Slanje tereta vazdužnom linijom uvek je znatno brže i skuplje u poređenju sa slanjem brodom, koji može da nosi mnogo veći obim robe, ali znatno sporije. Većina svetske robe, merena po obimu, šalje se brodom, pri čemu se obično samo roba, koja zahteva brzu dostavu i visoku vrednost, stavlja u avione.
Tu je i ekološki trošak. Prema Frejtosu, tržištu za online rezervaciju, teretni brodovi proizvode otprilike 10 do 40 grama ugljen-dioksida prema merenju ton-kilometar, što je daleko manje u poređenju sa avionskim transportom, koji emituje oko 500 grama ugljen-dioksida po merenju ton-kilometar.
Za sada, Šein i Temu pružaju besplatnu dostavu za porudžbine preko određene veličine, naizgled voljni da apsorbuju veće troškove kao prečicu za ubrzani rast u SAD-u.
– Temu i Šein se oslanjaju na avionski transport jer je njihov poslovni model ultra-brza moda i moraju odmah da izbace sve ove proizvode“, rekao je Đulermo Ohovo, direktor Kargo Fekts konsaltinga za Forbes. „Trenutno nemaju drugu mogućnost osim da se oslone na avione.
To bi moglo da se promeni na srednji ili duži rok jer kompanije traže načine da smanji troškove sada kada su već (obe) uspostavile platforme za onlajn trgovinu. Trenutno im nedostaje pomorski i kopneni logistički mrežni sistem koji je uporediv sa Amazonom ili Valmartom, ali obe kompanije su počele da proširuju prisustvo u SAD-u i Meksiku.
Šein sada ima dva distributivna centra u Indijani i Kaliforniji, a Temu je nedavno počeo da sarađuje sa kineskim prodavcima koji već posluju u SAD-u.
Visoki troškovi avionskog transporta dolaze delom od uglavnom praznih aviona koji moraju da se vrate nazad iz SAD-a u Kinu: slanje u tom pravcu košta možda petinu cene slanja iz Kine u SAD, rekao je van de Vouv.
– Dobijete pun avion za SAD i prazan let na putu nazad – rekao je, koristeći izraz iz avioindustrije za avion koji je skoro prazan ili potpuno prazan.
– Put nazad postaje krvava borba.
Ni Šein ni Temu nisu odgovorili zahtev za komentar.
Velika TV reklamna ofanziva u SAD-u podstakla je rast Temua, uključujući reklame tokom Super Boula 2023. i 2024. godine koje su Amerikance ohrabrile da „kupuju kao milijarderi“. Novi podaci iz ankete koji su objavljeni prošlog meseca od strane Jugova pokazuju da je gotovo svaki Amerikanac koji je učestvovao u anketi čuo za kompaniju.
Njegova matična kompanija PDD Holdings, koja takođe poseduje ogromnu onlajn sestrinsku trgovinu pod nazivom Pinduoduo koji posluje samo u Kini, vredi više od 167 milijardi dolara. PDD Holdings je tehnički baziran na Kajmanskim ostrvima. Prema najnovijem godišnjem izveštaju, kompanija ima preko 17.000 zaposlenih širom sveta, od kojih većina verovatno radi u Kini.
![](https://bizportal.rs/wp-content/uploads/2024/01/Boing.jpg)
Prošlog meseca, PDD Holdings je objavio rekordnu godišnju dobit od preko 8,4 milijarde dolara u 2023. godini, što uključuje oko 5 milijardi dolara neto dobiti pripisane „ostalim podružnicama PDD Holdingsa“, grupi kojoj pripada i Temu.
To je skoro dvostruko više nego 3,4 milijarde dolara profita koji je donelo kineski ogranak kompanije.
Prema CNBC-u, Šein se procenjuje na 66 milijardi dolara, brzo se približava teritoriji američkih modnih brendova poput Gepa i Mesisa.
Ova privatna kompanija takođe je neverovatno brzo rasla, sa procenjenih 2,5 milijardi dolara prihoda u 2019. godini na oko 48 milijardi dolara ove godine, prema ECDB-u, nemačkoj firmi za analizu e-trgovine.
Oba ova preduzeća, koja će verovatno premašiti prihode od 90 milijardi dolara ove godine, mogla bi da imaju rekordnu sezonu — i prevoznici već izražavaju zabrinutost.
– Činjenica da već sada razgovaramo o ovakvom tržištu mnoge navodi da razmišljaju o tome koliko će izazovna biti sezona vrhunca, četvrti kvartal – rekao je Brajan Borke, glavni komercijalni direktor u SEKO Logistiksu.
– Ako je situacija sada ovakva, a tek je maj, zamislite kako će biti u septembru, oktobru, novembru i decembru?
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.
VREMENSKA PROGNOZA
![](https://openweathermap.org/img/wn/02d@2x.png)
Beograd
![](https://openweathermap.org/img/wn/02d@2x.png)
Novi sad
Kursna lista
Kriptovalute
![](https://assets.coincap.io/assets/icons/btc@2x.png)
![](https://assets.coincap.io/assets/icons/eth@2x.png)
![](https://assets.coincap.io/assets/icons/usdt@2x.png)
![](https://assets.coincap.io/assets/icons/bnb@2x.png)
![](https://assets.coincap.io/assets/icons/sol@2x.png)
![](https://assets.coincap.io/assets/icons/usdc@2x.png)
![](https://assets.coincap.io/assets/icons/xrp@2x.png)
![](https://assets.coincap.io/assets/icons/doge@2x.png)
Preporuka
![Hakeri napali Hrvatsku](https://bizportal.rs/wp-content/uploads/2024/05/Hakeri.jpg)