Amerikanci će poludeti – u Evropu stiže kineski „galeb“, košta samo 10.000 dolara
![](https://bizportal.rs/wp-content/uploads/2024/05/Seagull.jpg)
Foto: aappp / Shutterstock.com
Dok neki američki vozači žude za pristupačnijim opcijama električnih vozila, Americi ostaje da gleda kako ostatak sveta dobija pristup nekim od najjeftinijih električnih vozila na tržištu.
Osnovni model „Galeba“ (Seagull), kineskog proizvođača automobila BID (BYD) se prodaje za manje od 10.000 dolara u Kini, a do 2025. godine bi trebalo da stigne u Evropu.
Dok evropski potrošači neće imati baš istu cenu zbog tarifa i lokalnih standarda, prema Blumbergu, rukovodioci BID-a su najavili da se očekuje da će automobil biti prodat za manje od 20.000 evra ili 21.500 dolara.
BID-ov Seagull je već otišao u inostranstvo kada je predstavljen na manjim tržištima električnih vozila poput Meksika, gde se automobil prodaje kao Dolphin Mini za oko 21.000 dolara. A njegovi planovi da se proširi na evropsku teritoriju samo povećavaju poziciju BID-a kao dominantne globalne sile u sektoru električnih automobila.
U međuvremenu, američki vozači postaju sve izolovaniji kada je u pitanju pristup jeftinijim alternativama kineskog brenda.
Šanse da BID dođe u Ameriku već su bile male zbog kombinacije potražnje i geopolitičkih tenzija, objavio je Biznis insajder u martu. Bajdenova administracija je u februaru saopštila da će istraživati kineske proizvođače automobila iz zabrinutosti za nacionalnu bezbednost da prikupljaju osetljive podatke od potrošača.
Ali studija o potražnji za električnim automobilima u SAD-u početkom ove godine, koju je sprovela analitička kompanija GBK collective, pokazala je da bi polovina američkih vozača razmislila o električnim ili hibridnim automobilima ako bi postojale jeftinije alternative, a Bajden je samo dodatno odbio svaku priliku da kineska kompanija uđe u američko tržište.
Bela kuća je u četvrtak objavila da će primeniti porez od 100 odsto na električna vozila kineskih brendova, navodeći nepoštene trgovinske prakse i pretnje američkim preduzećima.
To znači da američki potrošači samo moraju da se nadaju da će proizvođači automobila biti slobodni da rade u Americi i da će obezbediti pristupačnu opciju ispod 30.000 dolara.
Do sada su veliki brendovi poput Tesle ili Forda bili spori u isporuci.
Izvršni direktor Tesle Ilon Mask godinama je zagovarao ideju o EV-u ispod 30.000 dolara.
Nakon što je Rojters u aprilu izvestio da Tesla preusmerava fokus na robotaksiju, analitičari su rekli da je jeftiniji model važniji ako kompanija traži preokret usred pada prodaje. Musk je krajem aprila u pozivu najavio da dolazi jeftin Tesla.
Nekoliko dana nakon Maskovog uveravanja, izvršni direktor Forda Džim Farlei je takođe potvrdio da kompanija radi na električnim vozilima koja će koštati od 25.000 do 30.000 dolara.
– Naša opklada će biti sve više na našoj novoj maloj pristupačnoj platformi koju je razvio naš tim na Zapadnoj obali – rekao je on tada.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.