AGENCIJA MORA DA SNOSI ODGOVORNOST Od propalog letovanja spasava jedan papir – tražite ga, besplatan je
Protekli vikend obeležio je bankrot novosadske turističke agencije „Siti travel“, a usled finansijskih poteškoća agencije, više od 50 klijenata ostaloje bez svojih unapred plaćenih aranžamana, a po svemu sudeći i brzog povraćaja novca. Makar dok nadležne inspekcije ne obave svoj posao, i da posle podnetih krivičnih tužbi i sudskog procesa, oštećene stranke ne dobiju svoj novac.
Iz Sektora turističke inspekcije Ministarstva turizma i omladine kažu da su preduzete zakonom propisane mere, a predstavke putnika su prosleđene PU Novi Sad, Odseku za suzbijanje kriminaliteta.
Jedan (besplatni) ugovor bi sve promenio
Šta se dešava kada je direktan krivac agencija, kada proglasi bankrot, ili kada dođe do bilo kojih drugih neplaniranih sitaucija?
Prema rečima S.B, agentkinje, jedne domaće agencije, kada je agencija kriva za otkazivanje aranžmana, postoji samo jedan dokument koji bi građane, kao oštećene Novosađane u potpunosti zaštitio od lošeg poslovanja agencije.
– U slučaju bilo kod propusta agencije, bilo da je bankrot, ili zapaljeni hotel, ili kao što je bila pandemija, putnik je osiguran samo ako je potpisao potvrdu o insolvenciji i nadoknadi. S tim ugovorom koji je besplatan za stranke, koji takođe, ne nudi svaka turistička agencija, osigurava njihov novac u potpunosti. Ukoliko dođe do bilo čega neplaniranog, novac se oštećenim strankama isplaćuje do poslednjeg dinara u visini aranžmana – započinje sagovornica i dodaje:
– Da su oštećeni putnici u novosadskoj agenciji imali takav potpisan ugovor, sada ne bi imali razloga za brigu, jer iako su ostali bez putovanja, dobili bi nazad svoj novac u najkraćem roku.
Sagovornica objašnjava da agencije koje ne nude ovu vrstu ugovora svojim strankama jednostavno ne žele da plaćaju usluge privatnih osiguranja koje pokrivaju troškove poput bankrota agencije u Novom Sadu.
Pored ugovora o potvrdi insolvencijie i nadoknade, postoji i još jedna vrsta osiguranja od otkazivanja aranžmana, koja, takođe, ne postoji u svim turističkim agencijama.
– Osiguranje od otkazivanja aranžmana je odlična usluga, koju nažalost nemaju sve turističke agencije. Od agencije do agencije, ova vrsta osiguranja košta od 50 do 100 evra, a donosi manjak brige i stresa usled neplaniranih situacija. Najčešći korisnici osiguranja od otkazivanja aranžmana su građani koji uplaćuju more i do nekoliko meseci pre termina polaska, pa u slučaju da iskrsne nešto zbog čega ne mogu da krenu na uplaćenu destinaciju, čak i noć, ili jutro pred put, agencija vraća novac koji su uplatili u celosti – objašnjava – S. B. za Bizportal.
Šta kada putnik nema ni jednu, a ni drugu, vrstu osiguranja?
U slučaju da stranka ne želi da plati osiguranje o otkazivanju aranžmana, a agencija nema ugovor sa privatnim osiguranjem kako bi se oslonili na potvrdu o insolvenciji i nadoknadi, postoj rok u kojem mogu regularno da otkažu svoje putovanje.
– Ukoliko se plaćeni aranžman otkaže 45 dana pre datuma polaska, novac se vraća nazad. Ono što je važno naglasiti, jeste da se u tom slučaju zadržavaju administrativni troškovi, koji za apartmane u Grčkoj koštaju oko 2.500 dinara, dok je za hotele nešto skuplje, od 50 do 100 evra – objašnjava sagovornica.
Iako je sezona pri kraju, ovog leta smo bili svedoci, da su naši građani doživeli doživeli neprijatnosti na uplaćenim aranžmanima. Bilo je raznih primera, neljubazne gazde, izgled apartmana lošiji od onog je što plaćeno, do mnogih drugih, a većina se pita ko je u takvim situacijama odgovoran, i ko je „prava adresa“ za žalbu, ali i brzo rešvanje nastalog problema.
– Kada stranka uoči bilo koji problem u plaćenom apartmanu ili hotelu, mora odmah da se javi predstavniku agencije na datoj destinaciji, ili samoj agenciji, koja je dužna da u najkraćem roku reši neprijatnosti. Ako je u pitanju problem sa smeštajem, u smislu da se to razlikuje od onog što je stranka očekivala i platila, agencija je u tim situacijama dužna da ponudi mnogo bolji smeštaj. Ukoliko nema slobodnih soba gde agencija može da premesti stranku, nažalost im preostaje da budu tu gde jesu, i da onda po povratku napišu žalbu agenciji. U tom slučaju se isplaćuje novčana nadoknada, ili se poklanja vaučer za visokim popustom za sledeću godinu – govori agentkinja za naš portal.
Dodaje da se u slučaju žalbi na kvalitet smeštaja, mnogo lakše rešava situacija kada su stranke u hotelima, jer je veća verovatnoća da u jeku sezonu bude mesta u hotelskom smeštaju. Kao i da dobar agent svoje stranke mora da uputi na mane aranžmana, pa tek onda da ga hvali, jer će u tom slučaju biti jasno upućeni šta da očekuju kada stignu na destinaciju.
Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici.