VOZAČI, ZNALCI, ZNATE ILI ODGOVOR Da li su bolje šire, ili uže gume za vožnju po vodi i snegu?
S dolaskom zimskog vremena menjaju se i gume, koje je već pred vratima, a u najtežim uslovima, u prednosti su vozači koji imaju određeni tip guma. U zimskim uslovimsa sa snegom i ledom, najbolje prolaze kombinacije ss najmanjom dopuštenom veličinom točkova i najmanjom širinom gume za vozilo, piše Nemački autoklub (AVD).
Time se smanjuje kontaktna površina guma sa asfaltom, a i količina snega ili vode koju gume moraju istisnuti. Jednostavna fizika, zar ne? To takođe dovodi do smanjene sklonosti akvaplaningu (pojava koja se događa kada vozilo svojom težinom ne može da istisne vodu na putu ispod gume, pa dolazi do proklizavanja). Još jedna prednost u poređenju sa širokim niskoprofilnim gumama – u krivinama će vozilo teže krenuti u proklizavanje što je veći bočni rub gume. Ako vozilo počne da proklizava, to se ne događa iznenada, već lagano kreće, pa je ceo proces lakše kontrolisati, piše HAK revija.
Doduše, na suvim putevima uske gume su inferiornije u odnosu na široke, što se posebno vidi na putu kočenja. Ovde je ključno područje kontakta gume i važi pravilo – što više materijala na putu, to bolje.
Ako vozite po snegu i ledu, trebalo bi povećati pritisak u gumama za 0,2 bara u odnosu na vrednost koju preporučuje proizvođač vozila. Povećani pritisak dodatno otvara lamelni profil zimskih guma, što pogoduje prianjanju guma i samočišćenju profila. Na snegu to ne samo da pozitivno utiče na pogon i kočenje, već i na ponašanje pri upravljanju. Sa druge strane, ako je površina puta uglavnom suva ili mokra, najbolji izbor je pritisak u gumama koji preporučuje proizvođač.